پنل اس ام اس برای هتل ها

0

مهمانداری یکی از آن مشاغلی است که می‌تواند به کمک بازاریابی پیامکی رشد قابل توجهی را تجربه کند. اگر به آمار و ارقام مربوطه نگاهی بیندازید، کاملاً به دلیل این موضوع پی خواهید برد. تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۹۰% پیامک‌های تبلیغاتی توسط مشتریان مطالعه می‌شود. این در حالی است که دیگر شکل‌های بازاریابی تنها توسط ۲۲% از مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرند. همچنین در بازاریابی پیامکی پیغام شما در لحظه برای مشتری ارسال می‌گردد و امکان یک رابطه دو-طرفه بین شما و مشتری وجود دارد. بنابراین پیامک می‌تواند دسترسی به افراد بیشتری را برای شما میسر کرده و این فرصت را به وجود آورد که وفاداری آنها را بدست آورید.
چه شما صاحب یک هتل محلی با مشتریان محدود باشید، چه یک هتل زنجیره ای با مسافرانی از همه‌جای دنیا داشته باشید، بازاریابی پیامکی می‌تواند مزایای بسیاری برایتان داشته باشد. شما می‌توانید آن هتلی باشید که پیشنهادات ویژۀ خود را دقیقاً به موقع برای مشتری ارسال می‌کند. فرض کنید که مسافری به شهر شما رسیده است و نتوانسته یک هتل خالی پیدا کند. در این لحظه پیامک شما به دست او می‌رسد. به نظرتان او شب را کجا سپری می‌کند؟ در موقعیتی دیگر یک مسافر از هزینۀ سرسام‌آور هتل‌ها شوکه شده است و ناگهان پیامی از طرف شما دریافت می‌کند مبنی بر اینکه به مشتریان ۲۵% تخفیف می‌دهید. بدون شک او به مشتری وفادار شما تبدیل خواهد شد.
اگر تصمیم دارید از بازاریابی پیامکی برای تبلیغ و افزایش درآمد هتل خود استفاده کنید، مهم است که چندین نکته را به خاطر داشته باشید، البته اگر بخواهید در این روش بازاریابی موفقیت کسب کنید. توجه داشتن به حفظ فضای شخصیِ مشتری، یکی از مهمترین این نکات است. تنها به این دلیل که مشتری در هتل شما اقامت گزیده است، نمی‌توانید فرض بگیرید که آنها دوست دارند پیامک‌های هتل شما را هم دریافت کنند. بنابراین به جای آنها تصمیم نگیرید و بگذارید خودشان داوطلبانه به اشتراک پیامکی شما بپیوندند. به این منظور می‌توانید امکان اشتراک از طریق فرم ثبت‌نام، وب‌سایت هتل، شبکه‌های اجتماعی و … را در اختیار آنها قرار دهید. همچنین می‌توانید سامانه را تنظیم کند تا مشتری با ارسال یک کلمه به خط اختصاصی شما به خبرنامۀ پیامکی‌تان اضافه شود.
نکته دیگر این است که در هنگام ارسال پیامک می‌بایست یک لحن صمیمی داشته باشید و بتوانید یک رابطه نزدیک با مشتری برقرار کنید. البته که شما یک حرفه‌ای هستید و می‌خواهید تمام روابط شما هم تخصصی باشد. اما پیامک در نظر مشتری یک ابزار شخصی است و در نتیجه برای داشتن یک ارتباط خوب با مشتری بهتر است یک لحن صمیمانه به پیامک‌های خود بدهید. به این ترتیب آنها احساس امنیت و اعتماد به نفس بیشتری را در هتل شما تجربه می‌کنند و در نتیجه مطمئناً باز هم به سراغ شما خواهند آمد.
اما مهم‌تر از هر چیز دیگر، ارزشمند بودن یک پیامک است. هر کدام از پیشنهاداتی که از طریق پیامک ارسال می‌نمائید، باید برای دریافت‌کنندگان سودمند باشد و باعث شود آنها هتل شما را از سایرین متمایز بدانند. اگر احساس می‌کنید پیامک شما هیچ منفعتی برای مشتریان ندارد آن را ارسال نکنید. زیرا آخرین چیزی که می‌خواهید این است که برای آنها مزاحمت ایجاد نمایید. سعی کنید آن متونی را برای مشتری بفرستید که تصویر خوب هتل را تقویت کرده و مشتریان را بیشتر با برند و خدمات شما آشنا کند.

نمایش نظرات

Comments are closed.